Linnea
    Hej, jag ska läsa extra fysik, kemi oxh matte på komvux för att få behörighet till ett program på KTH. Hur påverkar de extra kurserna mitt betygssnitt som jag söker in med? Har hört att extra kurser som man kompletterar med kan både höja och sänka betygssnittet.

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Ja, du kan både höja och sänka ditt jämförelsetal (betygssnitt) eftersom kurser från komvux som krävs för behörighet, kommer räknas in. Försök få så höga betyg som möjligt.