Fabian
    Jag är en IB Diploma elev och tar examen nu i Maj. Min fråga gäller prövning i Mandarin 3 och 4 efter mina slutexamen. Hur skulle dessa prövningar påverka mina meritpoäng när jag söker vidare till universitet? Och ändrar dessa prövningar min behörighet?

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Hej Fabian,
    reglerna kring meritpoäng för de som går ut IB-gymnasieskola i år, 2021 och senare, finns på antagning.se/sv/dina-betyg/international-baccalaureate/ib-examen-2021-och-framat/meritpoang och där läser vi bl.a "moderna språk steg 3 ger 0,5 meritpoäng om språk 3 inte krävs för särskild behörighet". Moderna språk 4 nämns inte.

    Studie- och yrkesvägledare
    • : Tack för ditt snabba svar! Jag förstår nu
    • Milla : vi på Fråga syv är glada om våra svar blir till hjälp! Lycka till!