Husn
    Hej,
    Jag har tagit gymnasieexamen med 1,5 meritpoäng. Sen skrev jag en prövning på moderna språk (arabiska) steg 4, som i vanligtvis ger en meritpoäng. Men jag undrar, höjas nu mitt gymnasiebetyget (BI) med 1 poäng? Eller blir det BII istället?

    Tack på förhand.

    Husn

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV

    Hej,
    eftersom du fick betyget i arabiska4 Efter det att du fick ut ditt examensbevis, då är det en komplettering. Om du genom en komplettering höjt ditt meritvärde, då kommer du med det högre meritvärde prövas i BII, som heter Kompletteringsgruppen.