Louice
    Jag läste higher chemistry, higher biology, higher swedish A, standard physics, standard english A och math studies och fick 26 poäng . Jag har läst spanska 3 med betyg A. Jag har också gjort en engelska 7 prövning med betyg A. Jag har också läst matematik 4 med betyg E. Vad blir min merit då?
    • Mikael : Har du diplom för IB-diplomaprogrammet? Vilket år fick du diplomet?
    • : ja 2019
    • Anna : Då stämmer det svaret (se nedan) som Mikael gav.

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV

    Hej,
    om du fick diploms från IB-programmet år 2014 eller senare - finns info om behörighet till svenska högskoleutbildningar på antagning.se/sv/Det-har-galler-for-dig-som-gatt/International-Baccalaureate/For-dig-som-ska-ta-en-IB-examen-2014-eller-senare
    Hur meritvärde räknas ut är det Antagning.se som vet bäst; och din eller vår uträckning kommer ändå inte spela någon roll, för att det är den uträkning som Antagning.se kommer att göra som kommer att gälla. Men du får ändå gärna läsa info på antagning.se/sv/Det-har-galler-for-dig-som-gatt/International-Baccalaureate/For-dig-som-ska-ta-en-IB-examen-2014-eller-senare/Rakna-ut-ditt-meritvarde och där finns det detaljerad info och formlerna enligt vilka uträkningen av meritvärde för dig med diplom från IB kommer att ske.