Tida
    Hej!
    Jag behöver hjälp med att räkna ut mina poäng. Jag har läst 2500 poäng men när det gäller gymnasiearbetet, hur ska man räkna ”E”:et? Ska summan som man får ut delas på 2500 (som är inklusivt gymnasiearbetet)?

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Hej,

    du ska bortse från gymnasiearbetet. Du räknar på och delar med 2400poäng, om du har examen från gymnasiet. Du ska "låtsas" som om kursen och betyget i gymnasiearbete inte existerar!

    Studie- och yrkesvägledare