Milla SYV på FrågaSYV

    Hej, jag är inte säker på vad du frågar om. Jag svarar så gott jag kan men förklara gärna vad du tänker på när du skriver ett visst antal gymnasiala poäng.

    Så här är det: på heltid läser man 20 gymnasiala poäng per vecka. En 100poängskurs läser man, med det, på heltid, på fem veckor. På en termin på 20 veckor läser man, på heltid, 400 gymnasiala poäng.
    Du - i din fråga - nämner 1050 gymnasiepoäng och de motsvarar heltidsstudier under 52.5 veckor, cirka ett helt kalenderår om man läser utan några lov eller lediga veckor.

    Studie- och yrkesvägledare
    • Eliona : Tack för svaret!
    • Milla : Bra om mitt svar hjälpte dig! jag var osäker på vad du vill veta... :)