emma
    Hej! Jag har gått en 30 hp kurs i engelska och en 30 hp kurs i affärsjuridik. Nu till nästa vår kommer jag att påbörja en kandidat i ekonomi, på 180 hp. Min fråga till er är, kommer mina andra 60 hp poäng räknas in i mitt slutgiltiga examensbevis, så att det kommer stå 240 hp? Eller kommer det stå åt sidan?

    Med vänliga hälsningar

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Emma,
    den fråga måste du ställa till studievägledningen på det lärosäte där du ska läsa Kandidatprogrammet. Jag Tror du kommer att ta ut Kandidatexamen + ha Intyg på separata/fristående kurser - men i LADOK, som är register där högskolestudier (akademiska poäng) registreras, kommer det att bli synligt att du har avklarat 240 högskolepoäng. Så tror jag det blir, men fråga gärna studivägledare på kandidatprogrammet också!
    Reglerna kan också ändras och som det är idag, kanske det inte blir exakt likadant om 3-4 år...
    Vänligen
    ANNA