Anette

    Min dotter går sista året på Sam på gymnasieskola. Hur räknas betyget från gymnasiearbetet? När man räknar samman sin meritpoäng i antagning.se räknesnurra räknas det som ett ämne som alla andra och sänker därmed poängen. Vi läser 2500 poäng och där är gy Arb 100 p och vi kan bara få E på det.

    1 Svar

    Peter SYV på GymnasieGuiden

    Hej Anette,
    GA, gymnasiearbete räknas inte in i elevens jämförelsetal. Eleven måste ha E i GA för att kunna ta ut examensbevis. Men betyget räknas inte in.