Ebba
    Jag går en RIG-utbildning vilket innebär att jag redan har 2500 poäng och har därför valt till två extra kurser för att få fullt meritpoäng. Jag har dock inte riktigt förstått hur jag räknar ut mitt meritvärde eftersom jag inte har något individuellt val eller liknande eftersom alla mina 2500 poäng är obligatoriska.

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    hej Ebba,
    om du i ditt examensbevis kommer ha kurer markerade med "U" (utökat program) då kommer betygen som är U-markerade räknas in endast i två fall:
    - om de krävs för särskild behörighet
    eller
    - om de ger meritpoäng.
    I alla andra fall kommer inte U-kursernas betyg räknas in.
    Vilka kurser som i ditt exam.bevis kommer bli markerade med "U" - fråga SYV på din skola.

    Vänligen
    ANNA