abbe
    Och hur redogörs arbetslivserfarenhet/yrkeserfarenhet när man söker en utbildning då jag fortfarande är anställd på ett företag? Så man kan tillgodogöra sig detta som en merit.

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, ja, det beror ju lite på vad utbildningen efterfrågar som merit. Ett arbetsintyg från din nuvarande arbetsplats borde ju dock funka som berättar när du började jobba, vilken typ av anställning du har, omfattning och arbetsbeskrivning. Vad tror du om det? /Lena, Syv
    ...som sagt så kan det se olika ut vad en utbildning frågar efter - om skolan bara vill veta anställningstid så kan ju ett anställningskontrakt med tillsvidaredatum passa, i andra fall kanske det kanske framgå om man jobbat inom en viss bransch. Jag föreslår att du kontaktar utbildningen direkt för att få korrekt information om vad som gäller för just dom och vad dom vill att du påvisar i din dokumentation. /Lena, Syv
    • : Kan detta då vara ett anställningskontrakt? Men hur påvisar man att man fortfarande är anställd? Då vissa utbildningar vill veta det för att omvandla den sammanhängande tiden man jobbat till meritpoäng.