James
    Jag har ansökt till EE programmet. Men efter mycket eftertanke, så börjar jag att kanske ångra mig.

    Så frågan är, hur sent kan jag ändra mig?

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej James,

    man bör - angående gymnasieval - bestämma sig innan sista dagen i Omvalsperioden. Senare blir man beroende av var Lediga/tomma platser finns.

    Du kan få reda på var tomma/lediga platser finns och om du är behörig till det progrmmet, som du vill komma in på och det finns tom plats - kan du bli antagen direkt; men annars så är det nu för sent att ändra sig. Om det ej finns tom/ledig plats på den utbildningen som du vill gå i stället, kommer du att ställas sist i Reservkön, efter alla andra som sökte i tid. Chanserna är i så fall små att komma in.

    Bästa hälsningar

    ANNA

    • : Vad bra. Enligt gyantagningen så är det lediga platser hos vart jag vill. Vart ändrar man sig?
    • Anna : Kontakta personal på antagningskansliet. Det är det bästa rådet jag kan ge. Om du själv på din inloggning ska försöka ändra ngt., kan det tyvärr bli fel och du kan i värsta fall t o m bli utan gymnasieplats över huvudet taget.