Hejsan,
    det vi vet om yrket Dietist, uppger vi på Framtid.se/yrke/dietist och vad vi fick uppgifter om från de källor som vi bedömer som pålitliga så är det "liten konkurrens om jobben", alltså hör yrket (i alla fall just nu) till Yrken där det är Lätt att få jobb.

    Arbetet som Dietist handlar i stor utsträckning om att inspirera och motivera till förändringar och nya vanor, därför behöver man ha viljan och förmågan att inspirera och stödja människor. Vidare krävs det också att man är initiativ rik, empatisk, kommunikativ och har lätt att samarbeta.