Elev

    Hej! Jag undrar en sak gällande antagningen: om jag vill Komma in på ett program som år 2020 hade BI: 19,15 (urval1) 2019 BI:19 urval 1 och år 2018 hade BI 18,44 urval ett hur ser mina chanser ut att komma in som reserv om min merit ligger runt 18,67? Kan man veta det?

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Nej, det kan man tyvärr inte veta. Antagningsgränserna går upp-och-ner. antal studieplatser kan också ändras och de sökande som söker just samma utbildning vid samma tidpunkt har också olika höga meriter.. så man kan bara gissa. Fråga SYV kan lova att hålla tummarna för dig hårt-hårt! Lycka till!

    • Elev : Tack ska ni ha ☺️
    • Anna : vi på Fråga syv är glada om våra svar blir till hjälp! Lycka till!