Elin
    Jag undrar hur framtiden ser ut om man väljer att gå ett skidgymnasie? Vad har man för behörighet efter gymnasiet? Skulle jag kunna studera till exempelvis undersköterska men få med skidåkningen i det hela?
    Går man en vanlig linje fast man har skidåkning med i schemat eller hur ser det ut?

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, på de gymnasium som kombinerar skola idrott kombinerar du ditt idrottsintresse med en utbildning. Vilken utbildningar just skidgymnasium har kan vara lite olika men här får du en kontaktinfo till Fjällgymnasiets Syv som säkert kan informera dig mer i detalj hur det kan se ut och vad du får för examen i slutänden utifrån deras program. Kontakta Therese och ställ dina frågor.

    [email protected] 070-6763278

    /Lena, Syv