Kevin
    Jag studerar just nu hantverksprogrammet, frisör som lärlingsutbildning på gymnasiet så jag vet hur det nya systemet funkar efter gymnasiet att man måste vara lärlingsanställd i 3000 timmar som lärling till en mycket låg lön. Men ser det ljust ut? Får alltid höra att vi är iprincip körda. Att en väldigt liten procent får ett jobb efter frisör. Är det så extremt svårt att få ett jobb som frisör trainee?

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV
    Det ser olika ut i olika delar av landet. Det underlättar om du är beredd att flytta.
    Många jobbar med annat än frisör även om de har den utbildningen. Är man beredd att starta eget, flytta och/eller även ha ett annat jobb under en period eller på deltid - har man större chans att lyckas! Bara för att det är tufft på arbetsmarknaden för frisörer, betyder inte att du inte kan lyckas! Mvh Milla SYV
    Studie- och yrkesvägledare