Elin
    Hej! Jag är inne på gyantagningen.se för att se vilka intagningspoäng skolorna har men förstår inte. Står poängen under antagningsgränsen? Eller vart ser man det? Och på de estetiska linjerna är väl intagningsprovet inräknat i poängen? Vart kan man i sådana fall se intagningspoängen för endast de teoretiska ämnena?

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, du har hittat helt rätt! Och det stämmer att eleven sist in står under Antagningsgräns. På Estet är det dock lite trixigt att se vad eleverna har haft för grundpoäng tyvärr - man kan bara se hela poängsummen inklusive färdighetsprovspoängen.

    Medianen visar vad eleven i mitten av alla som sökt hade. /Lena, Syv