Micaela

    Hej! Vi började 6:an för typ tre månader sedan. Det började med att vi första dagen efter sommarlovet kom till skolan och fick höra av lärarna att vi kommer att splittas alltså bytas till nya klasser. Det här är inte första gången det händer, utan har även hänt någon gång i 6:an. Men då hade jag vänner som tog hand om mig, var med mig och vi hade det jätteroligt. Men nu har vi tyvärr inte hamnat i samma klass. Jag har en vän med mig men hon har en annan vän som hon brukar vara med nästan alltid. Alla mina andra vänner går i en annan klass. Jag har pratat med min mentor/lärare. Med min svenska lärare och till och med tillsammans med kuratorn. Men ingen vill eller kan hjälpa. De säger att rektorn har gjort ett beslut så ingen får byta klass om det inte gäller något jätteviktigt då dess vårdnadshavare måste komma till rektorn. Jag har flera gånger blivit ledsen men lärarna bryr sig inte. Även fast jag försöker passa in så går det inte. Ibland vill jag bara ge upp. Men jag vill heller inte gå i den här klassen. Jag är förvirrad. När jag började 6:an hade vi en svenska lärare så jag och en annan vän vi frågade om vi fick byta klass och hon sa Ja! därför hade vi en sådan himla bra klass i sexan. Men nu känns det som att inget hjälper. Det är många i vår klass som stör lektionerna men min lärare tycker ändå att vi har en bra klass. bara för att hon är vår lärareFörut när jag kom till skolan så kändes det himla bra, men nu känns det alltid som en klump i magen. .Jag vill ha tips på vad jag kan göra, helst byta klass.

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Mycket tråkig situation :(

    Vad säger dina vårdnadshavare? Kan du få stöd hemifrån?

    Du kan se efter en annan grundskola att byta till.

    Ett annat förslag är att du pratar med skolsköterska och ber henne förmedla kontakt till en skolpsykolog som i sin tur kan ge rekommendation att du behöver gå i en klass med dina gamla vänner.

    Fördelen, om vi säger så, med att ha det som du har det nu är att Du tränar på att anpassa dig i en    "Främmande miljö", vilket är jättebra när du kommer till gymnasiet och där kanske inte känner en enda människa över huvudet taget!

    Dina vänner från en annan klass kan Du umgås på raster med och efter skolan. Du skriver att ni hade det jätteroligt men frågan är om ni kan ha det då tokigt roligt att det förhindrar att ni lär er och kan få godkända betyg?

    Jag hoppas att ngt i mitt svar blir till hjälp ! Hör av dig och berätta hur det går! Lycka till!

    Studie- och yrkesvägledare
    • : Mina vårdnadshavare säger att jag ska vänja mig vid den här klassen och att det är inte de som bestämmer över hur klasserna ska se ut. Jag tror det blir svårt med att byta skola för skolan jag går i är 2 min från där jag bor, de andra skolorna är typ 20 min ifrån. Jag har försökt vänja mig vid den här klassen men det går inte, när jag ser elever från andra klasserna leka, ha det kul känns det jobbigt. Jag vill i alla fall att min grundskoletid ska vara som ett gott minne. I gymnasiet har man inte ens tid av att tänka på allt det här. Det är inte så att mina betyg har sjunkit, men ibland känns det jobbigt att komma till skolan. Så var det inte förut. Jag var alltid taggad över att komma till skolan. Men jag kan försöka prata med skolsköterskan om detta. jag hör av mig och berättar om hur det kommer att gå! Vi ses
    • Milla : Bra om du pratar med sköterskan! Du kan också skriva mail till rektor och förklara precis så som du förklarar här på fråga SYV och be rektor förklara varför klassindelningen blev som den blev och varför du inte kan byta. Det finns kanske ngt som du inte vet om ... Hör av dig sen och vi håller tummarna!
    • : Tack så mycket. just nu har jag höstlov, men när jag går tillbaks så hör jag av mig!
    • Milla : Lycka till!
    • : Hej!
    • : Hej! jag har bestämt en tid med kuratorn på skolan. Ska se vad hon kan göra. tror inte hon kan göra något men det får bli ett sista försök med kuratorn. jag tänker fråga om det verkligen inte går att byta klass för hon tog det på allvar tills vi bokade ett möte med henne och min lärare. Men min lärare svarade med ett nej. Så vi får se vad kuratorn har att säga, jag hör av mig imorn
    • Anna : Hej Maria! :) Hur är läget?
    • Anna : Det är Rektor som är ytterst ansvarig för nästan allt som händer på en skola. Varken sig kurator eller lärare kan gå "över huvudet på rektorn" men de kan prata mer rektor och argumentera för "din sak", så vi håller tummarna! Lycka till!
    • : Tack! jag hör av mig imron
    • Anna : Lycka till! Vi håller tummarna!
    • : hej!
    • : Hej! idag så pratade jag om med kuratorn om detta igen. Hon sa att hon skulle boka ett så kallat möte med mig och en av mina läraren, för jag har 3 läraren. jag tog den som jag var mest bekväm vid. Hon sa att hon kommer att göra det under nästa vecka. Jag var hos henne senast före höstlovet. Så hon ville att jag skulle berätta hur det gått och om något blivit sämre eller bättre så det diskuterade vi om. Hon skrev lite om vad jag sa till henne. Hon tog det på allvar. Det tycker jag var bra. så jag får vänta till vårt nästa möte....
    • Mikael : Bra att du känner att hon tog det på allvar. Vi hoppas det går bra. Vi håller tummarna och hoppas på det bästa!
    • : Om det händer att det inte heller funkar så vet jag inte direkt vad jag ska göra. För jag har gjort allt vad jag kan från de att vänja mig vid den här klassen till att försöka byta klass genom att prata om detta med mina läraren och kuratorn flera gånger. Men ingen säger att jag får det. Jag har gått i den här klassen under 3 månader och det känns som tre år. Alla mina andra vänner går i B klassen medan jag går i C. Så jag undrar om det finns något annat jag kan göra efter det här mötet om det inte funkar.
    • : I denna klass har jag ingen som är med mig på rasterna osv. Även om de skulle vara med mig så är de inte direkt min typ, de gillar inte det jag gillar och de blir osams jämt.
    • Julia : Jag förstår att det är jobbigt och hoppas verkigen att det går att byta. Undrar om ni har raster samtidigt med den andra kIassen? Då kan du vara med dina kompisar på rasterna, även om de går i en annan klass, tänker jag. Skulle det funka, tro?
    • Julia : Dina föräldrar kan kontakta chefen för utbildningsförvaltningen i kommunen och berätta om din situation. Jag vet inte vad som hände och vad orsaken är till att du inte får gå i samma klass som dina kompisar. Det är givetvis mycket beklagligt att det är så. Tyvärr kan inte vi här på Fråga SYV direkt göra någonting. På skolan är det rektor som bestämmer. Om du kan hitta en annan skola att byta till - då kommer du ännu längre bort från dina kompisar, så det kanske inte är en bra lösning direkt... ska fundera lite. Håller tummarna för dig! Lycka till!
    • : Då vi har rast har de inte det och när de har det har vi inte det tyvärr. och att byta till en annan grundskola skulle också vara svårt. Orsaken till att vi inte får byta klass alltså ingen får. För att under förra terminen så var det en klass som var jätte stökig hade jag hört, så de gjorde om klasserna för att det ska bli bättre. För många går det bra för alla har minst 2-3 vänner med sig från de förra klasserna mesans jag bara har en halv kompis. För hon har en annan vän som hon är med typ hela tiden. Men vi får se, jag har varit hos skolkuratorn flera gånger och berättat hur det gått osv. Under ett möte kom min lärare med också men hon ville inte ens lyssna utan direkt sa nej. Så jag försöker fortfarande med kuratorn. Känns inte som att hon skulle kunna fixa något för jag har varit hos henne flera gånger och hon har sagt nej eller så har vi snackat om hur det går. Men vi får se hur det blir.
    • : Men jag undrar om jag skulle kunna göra något annat t.ex att skicka ett brev till rektorn eller via någon annan så att de kan förklara varför vi inte får byta klass. eller finns det något bättre att göra?
    • Peter : Det är jättetråkigt att du bara har "en halvkompis" :) i din nuvarande klass. Du får hemskt gärna skicka mail till rektor och du kan också sätta in en länk till den här sidan, då kan rektor läsa din fråga, dina kommentarer och våra svar, så behöver du kanske inte skriva så mycket mer... utan allt står ju här på den här sidan. Sätt bara in länken http://www.fragasyv.se/fragor/hur-ska-jag-fa-byta-klass-1 in i ditt mail till rektor. Lycka till! Vi håller tummarna hårt! :)
    • : Det konstiga är att när just hade startat det här läsåret så var det en kille i vår klass som inte kom under en månad, alltså till skolan. Vissa sa att han hade flyttat och det kom några rykten men efter ett tag såg jag att han hade börjat i just den klassen jag vill börja i. Men varför skulle alla läraren säga att ingen fick byta klass när någon redan har fått göra det?
    • Anna : Det är en bra fråga att ställa till de lärare som sa till dig att "ingen fick byta klass". Om de sa så, och du vet att det inte är sant. fråga de hur det gick till? Varför de gav dig felaktig information? Vi här på Fråga SYV kan inte svara på frågan om varför dina lärare gav dig felaktig information. Vi känner inte dina lärare, vi vet inte vad som hände. Det kan eventuellt vara så att det finns ngt. alldeles "speciellt" i killens fall... det vet inte vi här på Fråga SYV. Det som kan svara på frågan är rektor på din skola.
    • Anna : Du kan skriva epost eller ringa och be att få prata med chefen på utbildningsförvaltningen i din kommun. Be att få träffa honom eller henne och berätta vad som hände och be om hjälp. Vi vill hjälpa dig men har ingen som helst möjlighet. Fråga SYV är en Informations- och vägledningstjänst. Vi kan svara på frågor om olika yrken och utbildningar. Det är det vi kan. Att hjälpa någon att byta klass kan vi tyvärr inte göra. Om du mår bättre av att skriva om det och få svar från oss, givetvis kan vi svara dig... om du, alltså, mår lite bättre ... eftersom du känner att någon bryr sig. Men egentligen så blir det inget resultat av att fråga oss varför en kille fick byta klass med inte du. Vi vet inte det och kan inte få reda på det. Det är inte elevens rättighet att fritt välja klass. Det är rektor som bestämmer. Att ställa rektor "till svars" kan inte vi göra. Den som kan göra det är chefen på utbildningsförvaltningen i kommunen. Så, vill du ha någon konkret resultat, vänd dig till utbildningsförvaltningen i din hemkommun. Att du skriver till oss, hjälper inte dig att byta klass, men som sagt, i fall du känner att du mår bättre av att få svar från oss, så kan vi fortsätta svara dig. Håller tummarna för att det går bra för dig! Bästa hälsningar ANNA
    • : tack i så fall. ska prata om det tillsammans till kuratorn och mina läraren och se hur det gick till. Ville bara få ett tips från er. Tack..
    • Anna : Lycka till! Vi håller tummarna! :)
    • : Hej!
    • : Hej jag undrar om det är en bra idé att skicka ett brev till rektorn på skolan enligt skolkuratorn. Beskriva som jag har gjort här på Fråga syv och se vad han svarar. Tror det blir bra men är inte så säker. Vad tycker ni?
    • Milla : Ja, skriv mail till rektorn och lycka till!
    • : Tack!
    • : Hej! Jag har skrivit ett brev till rektorn på skolan och beskrivit som jag har gjort här.... har fortfarande inte fått något svar så väntar på det. Har också bokat ett möte med skolkuratorn för jag har märkt att om jag inte pratar med henne under ett långt tag så blir jag bara värre och värre. Men jag har inget mer att säga till henne, för hon sa att hon inte kan göra något åt det. Så det känns inte lika bekvämt som förut. För under första eller andra gången jag gick till kuratorn så hade jag mycket att säga och visste inte om hon skulle låta mig byta klass. Men efter ett tag när jag hade ett möte med kuratorn och min klasslärare så sa först min lärare att rektorn ar bestämt detta inte de. Hon ville inte ens lyssna på hur jag känner, mår. Utan förnekade och istället sa positiva saker om klassen. Kuratorn sa därefter att det inte är hon som bestämmer utan rektorn. Så jag har skrivit ett brev till rektorn där det står hur jag känner, mår osv. Jag fattar inte att barn ska behöva göra så mycket bara för o byta klass. Är väldigt besviken men jag har ingen att vända mig till för att berätta om hur jag mår. Eller om de kan hjälpa mig på något vis. Mina föräldrar tycker det är bra att jag i alla fall har en vän att prata med och de säger att de inte kan göra något åt det. Ska barn behöva slita, vara ledsen, gråta, må illa och behöva göra så mycket bara för att kunna få byta klass?
    • : Har ni några tips på något annat sätt att kunna byta klass??? För jag mår alltid dålig även om det är helg eller under skoltid. Jag vill verkligen byta klass..... men jag behöver mer tips för just nu har jag ingen aning om någon annan tips
    • Mikael : Dina föräldrar kan vända sig till chefen för Utbildningsförvaltningen i kommunen. En annan sak som man kan göra - göra Anmälan till Skolinspektionen, klaga på att skola inte agerar eller agerar felaktigt. Du kan också kontakta Rädda Barnen, Socialtjänsten i din kommun och Barn och elevombudsmannen ...När fick rektorn ditt brev, hur länge sen är det du skrev till rektorn?
    • : Det var i onsdags som jag gav brevet till den som jobbar i skolans expedition och hade hört att vissa hade sagt att om man vill ge/ skicka något till rektorn så ska man lägga den i rektorns brevfack. Så det var där jag lämnade den. Men från dess har jag inte fått något svar än. För jag vet inte om rektorn har läst mitt brev eller inte så jag tänkte att om rektorn inte läser mitt brev för sen anledning så kan jag skicka och beskriva detta för honom och skicka den till hans email. För det kanske skulle gå mycket fortare då.. men har tänkt vänta några dagar och se om jag får något svar. Om inte så skriver jag ett mail honom istället..... men det om föräldrar tror jag inte skulle gå för de så kallad bryr sig inte så mycket, för jag visar inte att jag är arg, ledsen och irriterad när jag är med de. Eller jo ibland men de vet inte varför jag ,blir så ibland " säger emot de eller bara blir arg. För jag har aldrig varit så i skolan förut så jag vill liksom att det inte ska bli någon stor grej av detta. Jag vill bara att jag och den som kommer att hjälpa mig med detta och att ni ska veta om detta. Mina föräldrar skulle aldrig göra allt detta för de tycker att det inte är så allvarligt som jag kanske tänker och tror.
    • : Det enda jag undrar är om det finns något sätt som inte gör en stor grej av det för o byta klass. Med stor grej menar jag att det inte ska behöva vara många personer som är inblandad utan att jag får byta klass och sedan kan vem som helst säga vad de vill för jag har ju då redan bytt klass. Så de kommer inte kunna göra något och med detta menar jag eleverna i samma årskurs som jag går i
    • Mikael : Om du vill ha så lite folk inblandade, gå prata med din Rektor, bara gå till rektors rum, knacka på dörren och berätta det du berättar här, för oss. Det är rektors beslut som krävs.
    • : Tack så himla mycket!!!! tror det skulle kunna funka...........
    • Milla : Lycka till! Vi håller tummarna!:)
    • : Hej! jag har tänkt fråga en sak..... jag har bokat ett möte med skol kuratorn den 8/12 då jag tänkte säga till henne om att jag kommer boka ett möte med rektorn och fråga om hur jag ska göra det och om kuratorn också är med på detta för att rektorn ska ta detta på allvar. Men jag har också skrivit ett brev till rektorn som jag inte vet om han har läst det eller inte..... jag tycker jag borde vänta nästa vecka..... Efter den har jag ju möte med kuratorn så jag kan prata med henne om detta och komma på ett sätt att fixa detta..... vad tycker ni är bättre att göra????
    • : För jag är lite orolig och vill att detta försök med att byta klass ska funka..... för det här försöket är det sista jag tänkt göra..... för om rektorn inte låter vem skulle låta?? som sagt vill jag heller inte ha mycket folk inblandade och inget går med föräldrarna..... så ja hoppas ni ger mig jättebra tips för mitt sista och största försök.....
    • : Så det jag undrar är om ni har ett bättre tips eller ja för det här kommer att vara mitt sista och största försök
    • Anna : Vi på Fråga SYV vet inte varför klassindelningen på din skola blev gjort på det sättet som den blev gjord. Det är rektor på din skola som kan svara på den fråga. Vi vet ju inte vilken skola du går på och vi har ingen makt att flytta dig från en klass till en annan. SYV, studie- och yrkesvägledare, brukar inte vara inblandade över huvudet taget när klassindelningen görs. Det är rektor, klasslärare, kurator och speciallärare som brukar tillsammans bestämma klassuppdelningen. Egentligen skuIIe vi från början här på Fråga Syv svarat att det är fel forum som du skriver till. Det är inte en Syv -fråga. Vi kan tyvärr inte hjälpa med frågor om hur man byter kIass. Vi vet inte varför du inte får byta kIass. Vi har ingen makt att påverka rektor på din skola. Vi bekagar detta, men vi kan faktiskt inte hjäIpa dig, för att det ligger helt utanför vår makt och vårt kunskapsområde. Vi har givit dig olika råd och försökte stödja dig så gott vi kunde. Vi hoppas det löser sig. Vi blir väldigt glada om det löser sig, men det är inte en fråga som vi kan hjälpa att lösa, tyvärr. Bästa hälsningar & Lycka till!
    • : Hej! Jag har tillsammans med kuratorn bestämt att vi kommer att boka ett möte med rektorn under den här veckan för att förklara allt för honom och fråga om jag kan få byta klass, det är inte riktigt bestämt nu men vi har tänkt oss att det kommer ske under den här veckan. Då kommer tydligen jag och kuratorn sitta tillsammans och rektorn framför oss för att jag ska få lite stöd från kuratorn så rektorn tar det på allvar, och då ska jag berätta allt till rektorn från början till slut.
    • Mikael : Jättebra! Vi håIIer tummarna! :)
    • : hej vi har just börjat skolan efter "jullovet" men saknar redan tillbaks för idag var första dagen efter lovet och det kändes inget bra alls. För det är tydligen två försök jag vill göra. Den ena är att byta skola, alltså flytta från där vi bor och bo någon annan stans där det är nära en skola jag vill gå till. Inte för att jag känner någon där eller något sådant utan för att tror det ör
    • : är mycket bättre att flytta dit eftersom att lärarna kan prata svenska. Men i just denna skola är det ingen lärare som är "svensk" eller att de ens kan i alla fall lite flyttande svenska. De är däremot också väldigt orättvisas på sätt och viss mot vissa elever. "De har liksom favoriter kan man säga". Det andra är att jag ska kunna byta klass. För jag står VERKLIGEN VERKLIGEN inte ut!!!!!! orkar inte längre och ska snart ha ett möte med kuratorn och biträdande rektorn då vi ska prata om min situation i just denna klass. Jag tänker berätta ALLT! Om hur dåligt andra läraren tycker om klassen och hur jag tycker så. Men idag var det inte så bra. Igår var jag jätte arg över att tänka på att "oj imorgon är det visst skola igen" inte som förut utan i en främmande klass. Så ja det var inte som jag hade tänkt mig förra terminen men får hoppas på att NÅGON i alla fall vem som helst kan göra så jag byter klass och slipper uppleva detta störande osv.
    • : Är väldigt "deprimerad"/ledsen just nu...... det är därför jag vill säga det till någon som förstår
    • Anna : VäIdigt tråkigt att du känner dig "deprimerad"/ledsen just nu... Vi på Fråga SYV hoppas verkIigen att det bIir en positiv förändring i din situation snart! Vi håIIer tummarna!
    • : Jag kommer snart att ha mitt sista möte med kuratorn och biträdande rektorn. Efter det så kommer jag inte göra andra försök. Men det som gör att jag inte är så glad är att jag tänker på konsekvenserna om hon (biträdande rektorn) säger "nej" du får inte byta klass. Jag kommer att göra det här försöket bra och säga allt så hon förstår och sedan kommer hon att ge beslut. Det som gör att jag känner så just nu är inte att jag ska behöva säga det till just henne. Utan det är för just "beslutet". Om hon säger "ja" så vet jag inte hur glad jag skulle bli/ kommer bli, kanske till och med glädjretårar skulle/kommer att komma ner.
    • : Men om hon säger "nej" eller något på det viset så är det svårt att ens föreställa mig hur ledsen/ deprimerad och ja sådana känslor skulle finnas i mig. Då tror jag inte att det skulle kunna finnas något hopp för mig trotts allt. Varför jag kommer få ut just de känslorna är för att jag har under förra terminen alltså "höstterminen" pratat på utvecklingssamtalet med min lärare och vårdnadshavare om detta. Har pratat med kuratorn snart kanske 10 gånger. Sagt det till min syslöjd och svensklärare och även skrivit ett brev till rektorn. Så ja detta kommer helt enkelt vara mitt sista försök så ja.... det går runt olika känslor i mig!.
    • Julia : Vi på Fråga SYV kommer att håIIa tummarna hårt för dig! Vi tror och hoppas att det går jättebra! :)
    • : Tack så mycket! Det enda som gjort att jag har känt mig bättre om jag var/är på dåligt humör är er. Ni är ett av mina hopp. Jag är jätte tacksam.
    • : Tacksam för det!
    • Liselotte : Vi på Fråga SYV är mycket glada om våra svar blir till hjälp! :) Du får gärna gilla oss på https://www.facebook.com/fragasyv.se/?fref=ts ;)
    • Liselotte : Du får visa våra svar tiII aIIa som du viII visa dem tiII- t.ex kanske kan personaI på din skoIa få Iite bättre förståeIse för hur du känner om de får Iäsa din fråga och dina kommentarer och kanske finns också ngt. i något av våra svar som personaI på din skoIa eIIer dina föräIdrar/vårdnadshavare kan "ta in" och få någon idé/försIag på en Iösning. Vi hoppas på det! Önskar dig Iycka tiII! ;) :) ;)
    • : Hej, idag så hade jag mötet med kuratorn och biträdande rektorn som tydligen är vår rektor. Men hon tog det inte heller på allvar. Det kändes som att hon inte ville byta klass på mig. Det blev jag lite ledsen över. Hon sa att hon inte kommer att ge mig ett "ja" eller "nej". Vi bokade tydligen ett möte till i slutet av februari då hon kommer att ge beslut. Men jag var inte särskilt glad efter mötet. Före så var jag taggad och tänkte " a men hon är biträdande rektor. Hon kan väll inte säga nej på en gång. Men hon sa inte nej, fast med hennes ord fattade man att hon menar ett nej. Så jag vet inte riktigt om jag ska gå på det där mötet med henne igen. För jag har hört många nej från olika personer och blivit mycket ledsen över det. Så om hon säger nej som hon definitivt kommer att säga så kommer jag att vara så deprimerad och ledsen att jag kanske till och med glömmer bort mina studier, men alltså jag har aldrig känt det så jobbigt som tills jag började just denna klass. Det här är ju sista försöket som jag kommer att göra så det känns ännu jobbigare ifall hon säger nej. Men alltså kuratorn är inte så. Hon är så snäll, omtänksam och förstår mig. Men alla andra reagerar som att de inte ens bryr sig om mig. Vad tycker ni? Borde jag gå på det där mötet för att få veta om jag får "som definitivt inte kommer att hända" eller att inte gå?.
    • Liselotte : Det är bra att kuratorn är snäll, omtänksam och förstår dig. Kan du be kuratorn om råd? Mitt råd skuIIe vara att gå på mötet. Om du inte går då är det detsamma som att du accepterar den nuvarande situation. Vi på Fråga SYV kommer att håIIa tummarna för dig hårt! Vi önskar dig Iycka tiII!
    • : tack så mycket! Hade ingen som kunde hjälpa mig men tack för att du hjälpte mig!
    • Anna : Jag och mina koIIegor här på Fråga SYV tänker på dig och önskar dig Iycka tiII, och håIIer tummarna och hoppas! Om vi kunder göra ngt. mer, skuIIe vi gjort det också!
    • : Hej! Först så vill jag säga att jag hade ett möte med biträdande rektor och kuratorn. Men jag ansåg att jag inte ville gå på det beroende på hur biträdande rektorn uppförde sig under det mötet vi hade först. Så kuratorn, fick se till och gå på det mötet. Sedan fick jag veta av kuratorn att jag får antingen, välja att flytta på en vän till min klass eller själv prova på att gå i den klassen, så jag tänkte att jag inte väljer något av de för om jag hämtar en vän så kommer ingen av de vilja byta eftersom att de själva trivs vid sina klasser och att byta klass nu är också ett problem för då måste jag behöva byta schema och då kommer andra undra varför så min lärare kom och berättade för mig om att jag kommer gå i den klassenjag vill under två veckor och sen får jag bestämma mig om jag vill stanna eller inte. Hon frågade om hon ska godkänna det och jag sa att jag inte hade bestämt mig än. Så jag gick tillbaka till biträdande rektorn och berättade om att det är bättre om jag byter klass i 7:an för då kommer vi ha samma scheman och då kommer allt inte upplevas som ett rena kaos för mig för ifall jag skulle byta klass nu så skulle alla läraren bara undra varför jag är med den här klassen och mycket annat. Så biträdande rektorn sa okej. Så jag blev såååååååå himla glad, och förresten så vill jag tacka er så mycket för att ha tröstat och varit som hjälp för mig under den här tiden, liksom ett jätte stort TACK verkligen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    • Mikael : Vi på Fråga SYV är mycket glada om våra svar blir till hjälp! :) Du får gärna gilla oss på https://www.facebook.com/fragasyv.se/?fref=ts ;)
    Läs alla kommentarer