Anderas

    Hejsan! Jag vill studera civilekonom på Jönköping University och antagnigspoängen för att komma in ligger på 18.05 och jag har inte tillräckligt med merit för att kunna komma in. Jag går sista året på gymnasiet och jag har räknat ut att jag kommer inte kunna komma upp till 18.05 i mitt jämförelseavtal. Hur ska jag gå tillväga för att kunna komma in? Jag missade HP så kommer inte kunna komma in och jag har sådan stress över att om jag ska läsa upp så kommer jag behöva gå ett år där jag inte kommer kunna göra något och sen söka till 2022

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV

    Hej, om du blir behörig, sök ändå, även om du inte kommer upp till den antagningsgränsen som var förut. Antagningsgränser kan gå upp och ner. Sök också till andra utbildningar i ekonomi, förutom den utbildning som är din "favorit".
    Se vad som finns inom yrkeshögskola att söka till. du an söka till högskola och yrkeshögskola (många olika yh) samtidigt:
    kika gärna på utbud på www.yhguiden.se