Kimia
    Det är så att just nu så befinner jag mig i en situation som jag känner mig osäker i.
    Jag är osäker mellan VO & Na.Och jag tänker troligtvis studera till tandläkare.Men jag vet inte om det är bättre för mig att gå kvar på VO eller byta till Na i höst!.För det känns onödigt för mig att läsa vårdkurser som t.ex,medicin,eftersom behörighet till tandläkare är inte medicin och andra vårdkurser utan fysik,kemi & biologi bland annat.
    Just för att jag tänker studera till tandläkare ,känner jag mig osäker mellan VO & Na.
    Och jag behöver hjälp för att slippa vara osäker.

    Mvh
    • : Du får inte behörighet på VO.
    • Mikael : Du kan komplettera med kurser på komvux eller på naturvetenskapligt basår efter gymnasiet. Du sparar inte tid om du går om å k 1- det tar lika lång tid...
    • Mikael : Tack Kim för din kommentar! Du har rätt och om eleven går i åk9 är det bäst med NA men för en elev som redan är i slutet av första ring på gymnasiet på VO, är det bättre att slutföra sin utbildning på VO och komplettera på komvux eller naturvet.basår på högskola ...

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV
    Hej!

    Sök NA till nästa år men fortsätt läsa på VO nu fram tills du vet om du kommer in på NA.

    Om du får plats på NA, kan du då bestämma hur du gör.
    Mvh Mikael
    • : Så skulle du rekommendera att byta program?.Mvh
    • Mikael : Om du kommer in på NA, kan vi diskutera sen. Ännu vet du inte om du kommer in.