Felicia

    Hej, jag står mellan 3 skolor i två olika städer inom gymnsievalet och jag vet inte vilken jag ska välja. Jag har pratat med alla skolor och har gått på ett öppet hus på en av skolorna (den enda friskolan). Jag vill gå BF för att jag tror de passar mig bäst. För jag vill jobba med barn och ungdomar när jag blir äldre, sen när jag har gått ut skolan vill jag åka till ett utsatt land och volontära på ett barnhem eller liknade. Hur ska jag göra? Finns det något som jag kan tänkta på? Tack för svar!

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV

    Hej Felicia, tänk på pendlingsavstånd till skolan.
    Vår erfarenhet är att man orkar inte i 3 år pendla långt. Även om man trivs med skolan, börjar man efter ett par månader känna att tiden och orken inte räcker till.

    Så - mitt råd vore att ta i första hand den skolan som ligger närmast din bostad, vad gäller pendlingstiden.

    Vänligen

    Julia SYV