Jasmine
    Jag funderar på att gå om 1 under gymnasiet eftersom jag inte trivs på den nya gymnasieskolan jag bytt till efter en långt flytt. Det jag undrar är, hur ska jag göra? Ska jag prata med min kommun? Är det ok att gå om ett år även fast man har gått klart 1 med g eller mer i betyg? Går jag om kommer jag vilja gå ett helt annat program jag går nu, från naturbruk till ekonomi.

    1 Svar

    Fråga SYV på Framtidsskolan
    Du ska så fort som möjligt prata med din Studie- och yrkesvägledare på skolan du går på nu som kan hjälpa dig med all information om hur du väljer om gymnasium och vilka villkor som gäller för just dig. Lycka till.