Liselotte SYV på GymnasieGuiden

    Hej Sofia,

    om du på gymnasiet fick ett Studiebevis, kan du vända dig till Komvux i den kommunen där du är folkbokförd. Med ett Studiebevis behöver du inte vara "tillräckligt gammal", utan kan vara hur ung som helst... :) och ändå ha rätt att läsa på komvux.

    Du och studie- och yrkesvägledare på komvux gör tillsammans en studieplanering - mot Examensbevis. Det är inte säkert du behöver läsa just samma kurser, i vilka du fick F. Det är mycket möjligt att du kan läsa andra kurser. Det beror på om dina F-kurser är obligatoriska eller inte.

    Vänligen

    L. :)

    Liselotte