Nadiya
    HEJ
    jag hade fått min resultat av gymnasieval. men jag ser bara *tacka nej * och finns inget att jag kan tacka ja. Kan inte bekräfta heller för att måste göra ett val men jag har inget val förutom *tacka nej*
    Hur ska jag göra ? hjälp mig

    1 Svar

    Ludmila SYV på FrågaSYV
    Hej, Nadiya
    jag råder dig att INTE tacka "nej" när du inte vet vad du tackar nej till.
    Så som du beskriver att ditt Antagningsbesked ser ut, så kan det vara ett tekniskt fel, t.ex. som gör att det inte visas på rätt sätt.

    Kontakta SYV på din gamla grundskola eller en annan SYV i din kommun /det brukar finnas någon SYV som bemannar i varje kommun alla veckor under sommaren, dvs alla SYV i kommunen har inte semester samtidigt/.

    Du kan även kontakta Antagningskansliet (central antagning för din län eller region). Titta in på länken http://www.antagningskanslier.se/default.aspx för kontaktuppgifter till alla Antagningskanslier.
    Bästa hälsningar & lycka till!
    Ludmila, SYV
    Hej igen,
    om det står på ditt Antagningsbesked att du ENDAST bör svara om du tackar "nej" till din plats, så skall du inte svara, om du vill behålla din plats.
    Var sista svarsdag de 22 JUNI eller är det 22 juli?
    Är du fortfarande osäker på vad som gäller, om du bör svara eller om du inte vet om du är Antagen på en gymn.utbildning /eller står i Reserv/ - bör du kontakta SYV på din gamla grundskola /eller en annan SYV i din kommun/ eller vända dig till Antagningskaslíet i din län/region.
    Bästa hälsningar
    Ludmila, SYV
    • : tack, men det står så kanske det är allting okej ( Sista svarsdag är den 22 juni 2014. Är du antagen på ditt förstahandsval så ska du svara ENDAST om du tackar nej till din plats). Jag trodde att man måste godkänna i alla fall , så jag kommer inte svara nånting eller?