Elsa
    Jag ska söka till ett Riksidrottsgymnasium i en annan kommun (jag bor i Stockholm och vill till Motala) men på gyantagning så kan jag bara fylla i natur natur, borde jag nämna profil segling någonstans?

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV
    Hej Elsa, din fråga kan bäst besvaras av Gyantagning.se eller SYV på din skola. Ansökan till RIG brukar ha andra (tidigare) "deadlines" - t.ex. 1 december. Det kan hända att du missade sista ansökn.dag till RIG. För att vara säker på hur det är bäst att agera i så fall - kontakta skolan dit du söker samt gyantagning.se och även SYV på din skola - snarast.
    Mvh Milla SYV
    Studie- och yrkesvägledare