john
    Jag har funderat på att välja ekonomi programmet i gymnasiet men jag fick f i matte förra terminen för ett fel på ett prov men min lärare har nu sagt att jag kommer att få ett c i betyg i matte och det är ju bra men. Här kommer frågan hur ska jag komma in till gymnasiets ekonomi program med f i matte?

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, det går dessvärre inte att bli antagen till något gymnasieprogram om du har F i matten från grundskolan. Det är dock vårens slutbetyg som gäller så det spelar ingen roll att du i höstterminens betyg fick F. Huvudsaken är att du får minst E i slutbetyget. Så välj som alla andra nu i gymnasievalet så håller vi tummarna att du kämpar till dig ditt C i matten till våren. /Lena, Syv