Frida
    Hej. Jag har tagit studenten från naturvetenskapsprogrammet och tog ett års sabbatsår. Nu vill jag plugga igen, men har 17 i merit. Vill söka till tandläkareprogrammet. Vad är bästa och snabbaste sättet? Att satsa på högskoleprovet eller höja upp alla betyg? Hur lång tid kommer det ta ungefär?

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV

    Snabbaste sättet är via högskoleprovet. Hur lång tid skulle det ta att reellt höja meritvärde eller om det ens är möjligt att höja så mycket som det behövs - går tyvärr inte att svara på.