Natnael

    Hej, Natnael heter jag och jag går nu förta året i Teknik i Ullvi. Jag vill dock byta program. Stora anledningen är för att jag inte har så djupa intressen för Teknik. Jag vill ej ha CAD och de tekniska. Jag har istället funderat på ekonomi eller Samhällsvetenskap. Jag vill ha så många dörrar öppna som möjligt. Då jag inte vet vad jag vill bli i framtiden. När jag går ut gymnasiet vill jag även lägga in kemi 1, biologi 1,

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV

    Hej,
    fråga på de gymnasieskolorna dit du vill byta om de har plats på SA eller EK.
    Annars, så kan du söka om till år1 till hösten 2021. Och i så fall fortsätt läsa nu på ditt nuvarande program och försök få så bra kunskaper och så höga betyg som möjligt. Många kurser är exakt samma på alla svenska nationella program.