Hej Kajsa,
    att skaffa sig mer livs- och arbetslivserfarenhet brukar hjälpa till att bestämma sig ang.framtida yrkesval.
    Du får gärna kika på många yrken på www.framtid.se - där finns det över 2.ooo yrkespresentationer. Men pga det finns så många yrken, kan det vara svårt att bestämma sig var man ska börja. Du kan börja med att ta del av info på framtid.se/bloggar/navigera-i-yrkesdjungeln

    Det finns många tester - Intresse- och personlighetstester; t.ex framtid.se/test
    och resultat du får kan ge viss fingervisning, så gör gärna några tester, t.ex den som jag länkar till - ovan.