Alice
    Hej!
    Jag går på Erikslundsgymnasiet i Borlänge, inriktning fordon & transport.
    Men, nu är det som så att jag vill byta till Yrkesplugget i Bromma i Stockholm!
    Hur ska man göra för att byta? Hur ska man göra med boende osv?
    Jag är under 18, kan jag fortfarande hämta ut den medicinen jag har på ett apotek?

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, det är alltid lite trixigt om du ska gå i en skola utanför ditt samverkansområdet - du får t.ex inga ekonomiska bidrag om det är en utbildning som redan finns där du bor. Din familj måste således stå för hela din ekonomi, boende mm. Boende är även något som du får hitta själv, andrahandsboende, släktingar eller annat nätverk man har. Om allt detta kan ordnas då får du kontakta Yrkesplugget och se om de har plats. Medicin som är utskriven på dig får nog dina föräldrar fortfarande hämta ut innan du blir arton. /Lena, Syv