Jasmine
    Jag är 15 år och går i åttan.

    Jag funderar mycket på vilken gymnasieutbildning jag ska välja nästa år.

    Jag är mest inne på hotell&turism programmet, eftersom att ingenting annat känns lockande alls.

    Mitt favoritämne är utan tvekan svenska och spanska och jag har ganska bra betyg i de flesta ämnen.

    Jag är dock inte säker på ifall det verkligen är den rätta linjen för mig, då jag inte är säker på just hotell och turism, men det finns inget annat som intresserar mig mer. Jag har ingen som helst aning om vad jag vill jobba med i framtiden, bara att jag vill jobba utomlands.

    Därför känns en bred, högskoleförberedande linje som det mest logiska, och min närmsta släkt tycker att det är vad jag ska söka, men det känns verkligen inte rätt för just mig.

    Min fråga är helt enkelt, ifall det är mest smart att välja en bred linje för att man är osäker, eller ifall man ska gå på vad man tycker är kul just nu, även om man inte vet vad man vill jobba med i framtiden

    1 Svar

    Fråga SYV på Framtidsskolan
    Eftersom det är viktigt och gå klart ett gymnasieprogram och få en examen så kan jag tycka det är viktigt att du går ett program som du känner lust för här och nu och inte gå ett program för att man kanske får användning av i framtiden.