Magnus
    Mitt första hands val är estetiska inriktning mode och min andra hands val är musik. Just nu känner jag mig ganska osäker på om jag gör rätt val, ena sekunden känns det som modedesign är rätt val för mig och andra sekunden känns det som det är musik. Mina två stora passioner i livet är musik och design inom kläder etc. Men jag har märkt att jag pratar inte om design så som jag gör med musik. Men samtidigt vet jag att jag har en jätte bra kreativitet inom mig. Och att mode design skulle vara en bra linje att utnyttja den kreativitet jag har.
    Och sen inom musik spelar ju inte såna grejer roll så som det gör inom mode design.
    Men om man väljer musik vad kan man arbete med sen? Det enda jag kommer på är musiklärare och sen inget mer.

    1 Svar

    Fråga SYV på Framtidsskolan
    Jag tycker du beskriver väldigt bra den osäkerhet många känner inför gymnasiet - spelar ingen roll hur mycket positiv reklam skolorna gör. Man vet ju aldrig riktigt hur det blir när man väl börjar. När det gäller ditt gymnasieval så förstår jag att du har svårt att välja mellan dina båda passioner. En fråga; håller du på mycket med musik på fritiden? Är det en hobby som du även om du inte sysslar mycket med just musik på gymnasiet så kanske du ändå kommer göra det på fritiden - kanske det räcker och att du då kan satsa på mode/design på gymnasiet. Eller tvärtom.. Musikyrken kan vara allt från att producera musik, kompositör, vara ljudtekniker, lärare, musiker..Här kan du läsa mer; http://www.utbildningssidan.se/info/musiker/musiker.aspx