Marina
    Jag gick Estet, musik, på gymnasiet men jobbar nu deltid som personlig assistent. Det är OK jobb med det är inget jag vill göra i många år och definitivt inte fram till min pension men hur kan jag våga satsa på någon längre utbildning när det inte finns garanti på att man får jobb? Man kanske investerar mycket tid och pengar i en utbildning och inte får ngt jobb sen. Det är inget heller jag brinner för... så jag vet inte vad jag skall göra eller vad jag bör göra! Hjälp! Har ni några bra idéer som kan hjälpa mig?

    1 Svar

    Therese SYV på Haganässkolan
    Hej
    Jag tycker inte du ska känna dig stressad över din framtid. Du kommer säkert byta jobb i framtiden också. Vad kan du tänka dig jobba med istället? Vill du jobba med människor eller något helt annat? Gå in och gör olika tester och se vad som kommer fram på dessa.
    Hoppas du blev lite klokare
    Med vänlig hälsning
    Therese