Fanny
    Jag funderar på att läsa vidare till sjuksköterska och väljer mellan att utbilda mig på Göteborgs universitet eller Borås Högskola. Sjuksköterskeprogrammen på båda skolorna är 180hp men när jag läser vad de olika tre åren innehåller för kurser så verkar Göteborg ha fler kurser än Borås. Hur skiljer sig utbildningarna från varandra innehållsmässigt och kvalitetsmässigt. (bättre chanser att få jobb om man utbildat sig på Göteborgs universitet t.ex?)

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Sjuksköterska är i Sverige legitimationsyrke och utbildningar på sjuksköterskeprogrammen är därför standardiserade dvs det är i princip samma utbildning - oavsett lärosäte.

    Jag skulle i första hand söka till en skola som ligger närmare till bostaden för att spara på pendlingstiden.

    Studie- och yrkesvägledare