Jenny
    Hur söker jag en restplats? Hur länge kan jag söka en restplats efter påbörjad utbildning?

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, är lite osäker på vilken skolform du menar - kan ju se lite olika ut från utbildning till utbildning. Efter urvalet när det gäller högskolan så är det universiteten och högskolorna som kallar reserver. Skulle det blir det en plats ledig på någon utbildning som du står som reserv till, kontaktar högskolan dig.

    Kontakta respektive institution om hur långt in på terminen som du kan få en restplats. /Lena, Syv