Michaela
    Jag hoppade av när jag började i 1an, och nu efter soommaren så ska jag egentligen börja i 3an, men eftersom jag hoppade av så måste jag gå i 1an. Så jag undrar hur jag ska gå till väga? Och jag måste gå på IV men vet inte riktigt hur jag ska göra.

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, du ska omgående kontakta den person i din kommun som är ansvarig för ungdomar under tjugo som inte har kommit in på en gymnasieutbildning. Du bör kunna hitta den personen på din hemkommuns hemsida - under utbildningsfliken. Leta dig fram till de som har hand om kommunens gymnasieantagning. Om du återkommer till mig med din hemkommun så kanske jag kan ge dig kontaktuppgifter.

    Du bör även kunna kontakta den Syv som du senast hade kontakt med när du hoppade av. Hen bör även kunna hjälpa dig hur du ska gå vidare. Eftersom du är över arton så kan andra alternativ till gymnasiets IV vara aktuellt som t.ex Folkhögskola. Lycka till!/Lena, Syv
    Här kommer kontaktuppgifter till Cecilia som har hand om gymnasieantagningsfrågor i Salem;

    [email protected]