Tilde
    Hej,
    Jag började gymnasiet nu 2018 men blev sjukskriven för depression. Jag väljer nu att börja om gymnasiet och byta linje och skola efter sommaren. Hur gör jag då min gymnasieansökan? Använder jag samma dexter som när jag sökte tidigare?

    1 Svar

    Daniel SYV

    Hej Tilde,
    om du söker i samma stad som förra gången, är det troligtvis samma antagningssystem (om inte ditt gymnasieantagningskansli har bytt antagningssystem). Det som blir nytt för dig i år är att du ej per automatik får inloggningsuppgifter, utan behöver Ansöka om att få dem.

    Mitt råd till dig är att du kontaktar personal på just Ditt antagningskansli och frågar om hur du kan få inloggningsuppgifter till gymnasieansöknings-sidan. Kontaktuppgifter till alla gymnasieantagningskanslier finns på http://antagningskanslier.se.