Alexandra
    Hej

    Jag har gått ut naturprogrammet men jag fick F i flera natur kurser. Jag vill nu på komvux byta ut de kurserna mot samhällsvetenskapliga kurser som samhällskunskap 2, historia 2 osv. Hur söker jag det? Ska jag söka varje kurs individuellt ?

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Hej!
    jag råder dig boka tid med SYV på komvux för individuell studieplanering (detta för att du inte ska söka till "fel kurser"). Ni kan ha "möte" på telefon eller Skype eller kommunicera via mail (nu, i Covid-19 tider). :(

    Jag tror du behöver söka till varje kurs separat. På komvux är det friare än på gymnasieskolan - vilka kurser som får ingå men det finns ändå regler som måste följas. Om bedömning måste göras, så är det rektorn på komvux som har sista ordet.
    vänligen
    Milla

    Studie- och yrkesvägledare