Ulla
    Hej!
    Har lite frågor angående hur man söker till en yrkeshögskola? Hur går jag tillväga och kan man söka fler utbildningar/yrkeshögskolor på samma gång?
    Behöver man rangordna dem vilken man är mest intresserad av?
    Som man gör när man söker till högskola eller universitet?
    Tacksam för svar.

    Med Vänlig Hälsning
    Ulla

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Ulla,

    Till Yrkeshögskoleutbildningar söker man till varje utbildning separat och oberoende av alla andra ansökningar.
    Man får söka hur många olika yrkeshögskoleutbildningar som helst och man behöver inte prioritera.
    Hela utbudet av sökbara yrkeshögskoleutbildningar hittar man på www.yhguiden.se

    Bästa hälsningar

    ANNA