Gual

    Hej! Förra året när jag ansökte till universitetet hade jag meritvärde på 15.05. Jag har under mitt sabbatsår fått godkänt i matematik 2 samt naturkunskap 1 på komvux. Om det står på antagningspoängs hemsida att mitt program kräver ca 12.92, finns det en stor chans att jag kommer in? Man kan dessutom fortfarande ansöka till programmet även fast det gått ca 6 dagar sen sista ansökningsdagen.

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV

    Hej Gunes,
    antagningsgränserna kan ändras ganska mycket från en termin till nästa... men om SEN ANMÄLAN öppnades då måste det betyda att det finns få sökande och då borde chansen vara stor att komma in. Vi håller tummarna!