Kimia
    Just nu så går jag första ring på VO.Och jag undrar om jag kommer in på läkarutbildningen.Genom att jag ska göra högskoleprovet minst en gång och genom att jag kommer ha grundläggande behörighet med nästan alla E & C betyg och några A/B betyg.Och sist genom att jag ska komplettera med några kurser på komvux och att jag kommer jobba i vården i minst 2 år.

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV
    Hej Kimia,
    om du blir behörig och får högst resultat på Högskoleprovet redan första gång du gör det, har du goda chanser att komma in. Dock, finns det inga garantier angående varken sig studieplats eller att få jobb.
    Gör ditt bästa och tänk även på andra alternativ - vad du kan tänka utbilda dig till, om det inte blir till läkare.
    Bästa hälsningar
    Julia SYV