Lisa

    Hej! Jag har precis börjat mitt första år på naturprogrammet och har nu haft mitt första prov, som var i matte. Jag har kommit på flera uppgifter nu i efterhand som jag vet att jag har fel på. Slutbetyget jag siktar på för denna kurs är B, men är ganska säker att mina poäng på provet endast räcker till ett C. Hur stor betydelse har mitt betyg på provet för slutbetyget? Vi ska ha 3 st prov totalt. Mvh Lisa

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Lisa, det är Lärarens kompetens att sätta betyg, inte SYV-ens.
    En studie- och yrkesvägledare kan därför inte svara på den frågan. Men utifrån det jag känner till som det brukar vara..., så tror jag att slutprovet (som är i slutet av kursen) är det viktigaste... men fråga gärna din lärare i matte om det.

    Om du gör ditt bästa på varje lektion och på varje prov, då måste du vara nöjd, för att ingen kan göra mer än sitt bästa.

    Lycka till med dina studier!
    vänigen
    ANNA