Celine

    Hej. Jag sökte till en YH-utbildning där jag är satt som reserv 10, vill veta om chanserna är stora att man kommer in på det? Vill verkligen komma in på utbildningen så är väldigt nyfiken!

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Celine!
    Jag förstår att du vill komma in på utbildningen och vi på FRåGA SYV lovar att hålla tummarna för dig! Men att säga någonting om chanser att komma in som RESERV nr.10 kan vi tyvärr inte göra. Om alla som är Antagna väljer att tacka Ja! till studieplatserna, då kommer ingen från reserv, inte ens Reserv nr.1. Men om någon tackar Nej, då kommer först Reserv nr1 få frågan om hen vill ta platsen. Antingen måste minst 10 antagna tacka nej till sina platser, eller färre men i så fall måste också de som står i reservkön före dig också tacka nej - då kommer du in.
    Lycka till!
    Fråga SYV håller tummarna för dig!