Elev
    Hej
    om mitt betyg är exakt likadan som antagningspoängen till ett program t.ex. mitt resultat är 1.4 på högskoleprovet och antagningen 2020 var 1,4 men året innan 1.45 hur stor är chansen då? behöver jag oroa mig?

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Hej Anna,

    antagningsgränserna går upp och ner och det går - tyvärr- inte på förhand att veta vilket meritvärde eller vilket resultat från högskoleprovet som kommer ge plats på utbildningen nästa gång. FRåGA SYV håller tummarna för dig! Lycka till.

    Studie- och yrkesvägledare