Hej Alina!

    Antagningsstatistik för Veterinärprogrammet (Sveriges lantbruksuniversitet) ser ut så här:

    alltså ligger antagningsgräns på över 20.0 konstant, både i BI och i BII.
     Du skriver "gymnasiemerit" i din fråga, och då tror jag du menar direktgruppen, alltså BI (utan komplettering) och i år, 2020 krävdes det 20.90 (lite högre än året innan då antagningsgräns låg på 20.83; och för 3 år sedan kunde man komma in med meritvärde på 20.63).