Filip
    Jag går nu naturprogrammet och ska välja natur-natur inriktiningen. Vi ska nu välja individuellt val till tvåan, eftersom jag inte vill välja språk steg 4 så har jag inga andra meritpoäng att hämta, därför undrar jag om det spelar någon roll vilken kurs jag väljer gällande behörighet eller annat som sedan har betydelse?

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, ja, som Naturelev så bör du ha möjlighet att välja Engelska 7 och Matte 5 - dessa två kurser ger dig 2,0 meritpoäng om du får minst E. Du kan få max 2,5 meritpoäng. /Lena, Syv