Ludvig J
    Jag har sökt tekniskt basår på 2:a plats och lärarutbildning på den 3:e. I den sistnämnda har jag 18,82 i betygssnitt. Civilekonom är 1:a, men där har jag 1,0 lägre i snitt.
    Jag kommer troligtvis att komma in på 2 och 3:e men jag är osäker om hur placering fungerar, spelar det någon roll för min del. Jag är i behov av att veta att jag kommer vara där i höst för att planera en del saker. Och vill veta hur lätt det är för en att komma in på utbildningar i 2:a plats, borde jag radera min första plats placering för att det är vad jag helst vill på 2:a . Tack

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Hej Ludvig.
    Du får gärna samråda med personal på Antagning.se men ingen vet exakt hur högt meritvärde eller resultat på högskoleprovet som kommer ge plats på utbildningen för att den info kan man bara få i Efterhand, när antagningen är genomfört.
    Förstår att du vill planera inför hösten. :( Det är många som är i liknande situationen och måste planera men ändå inte kan göra det. Tråkigt, jag förstår, men kan inte hjälpa det, tyvärr.

    Studie- och yrkesvägledare