Linus
    Jag funderar på att studera naturvetenskap i gymnasiet. Då skulle jag såklart kunna ha en massa framtidsjobb inom NV. Men om jag skulle välja NV skulle jag ha stor tillgänglighet till jobb inom ekonomi, teknik eller datorteknik att göra? Funderar kanske på att starta eget också. För just nu är jag inte helt säker på vad jag vill bli, men jag vet att NV är en av de bredaste linjerna man kan välja och naturvetenskaps-ämnena intresserar mig en hel del. Jag har hittat en linje med NV: Samhäll och Entreprenörskap, vilket verkar ha väldigt många möjligheter till jobb. Skulle det kanske fungera in på min beskrivning?

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, låter som du hittat ett bra alternativ som kan passa ditt breda intresse. Kul! Kanske du kan testa att gå en provdag på skolan och programmet för att få en ytterligare inblick i programmet för att se om det passar dig - vad tror du om det?/Lena, Syv