Julia SYV på FrågaSYV

    Hej L,

    diplomatprogrammet (precis som andra utbildningar) får ett visst antal utbildningsplatser tilldelat inför varje antagningsomgång, och de ska försöka fylla dem med "de bästa" av de som söker.
    De Minimikraven - i alla ämnen inkl. språk - borde stå på utbildningens sida. Men det betyder tyvärr inte att alla som uppfyller de kraven kommer bli antagna. Man ska "vinna" i konkurrensen. för det behöver man bli "så bra som möjligt".
    Vänligen
    Julia