Jasmin

    Hej! Min merit ligger på ca 21.95 och jag skulle vilja studera utomlands på Oxford eller Cambridge, något inom juridik eller de samhällsvetenskapliga/humanistiska ämnena. Som jag förstått det behöver man väldigt höga betyg, har jag en chans att komma in eller är jag helt körd? Behöver jag skriva något särskilt prov eller vad är det jag söker in med?

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Jasmin! vi som brukar svara på FråGA SYV är experter på svenska utbildningar och arbetsmarknaden, ej på utländska utbildningar (tyvärr). Vi kan därför ge endast mycket översiktlig information om vad som du behöver tänka på om du vill få reda på dina möjligheter inför utlandsstudier. Vi kan uppge länkar till några hemsidor som vi bedömer som pålitliga och där kan du - förhoppningsvis - hitta information som blir till hjälp för dig.
    Här nedan ser du länkar; läs gärna på de webbplatserna:
    - gov.uk/check-uk-visa
    Video Utlandsstudier i 5 steg: https://www.youtube.com/watch?v=oOYVIX8Xjuo&t=4s
    - https://www.fragasyv.se/info/studera-utomlands
    - studera.nu/studera-utomlands/studera-utomlands