Mikael SYV på FrågaSYV

    Hej!

    estetiska programmet>> läser man endast en kurs i matematik - matte 1b. det är minst matte av alla högskoleförberedande program. Mindre (eller snarare enkIare matte) läser man endast på de yrkesprogrammen.

    Med andra ord, om man vill läsa på ett högskoleförberedande program, kan man inte läsa mindre matte än matte 1b och det är endast den kursen som man läser på ES och vad det gäller matte, är det ingen skiIInad mellan olika inriktningar inom ES.

    Innehåll i mattekurser kan du se på www.matteboken.se - här>> är snabblänk till Översikt i Matte 1.